"Rengeteg ember van konkrétan ezen a bolygón is, aki kemény páncélbevonatot hord és legbelül is rideg.
Az emberek nem cukorkák.
Tudja milyen a legtöbb alak?
Gazember!
Gazember töltelék, gazember bevonattal.
De ők félig sem annyira bosszantóak, mint a rózsaszín szemüveges optimisták, akik napfényt okádva sétálgatnak." - Dr. Perry Cox

"A csokoládé a pesszimisták kenyere." - Fekete Dani

"A világon nincsenek határok. Kizárólag egyetlen akadály létezik, amibe folyton belefutsz: Önmagad."

2012. április 8., vasárnap

Szubjektivitás netovábbja: Amerikai Pite - A Találkozó

Ha azt kérdezitek, klasszikus filmek, alapművek? Hmm.
Star Wars, Vissza a jövőbe, Die Hard, Függetlenség napja, Ponyvaregény, Terminátor, estébé.
Ha azt kérdezitek, klasszikus vígjátékok?
Akármikor, akármilyen helyzetben mindig ugyanazt felelem:
Amerikai Pite!

Lehet rá mondani, hogy gusztustalanul obszcén, lehet rá mondani, hogy helyenként alpári.
De kikről is beszélünk? Szex iránt érdeklődő kamaszokról. Akik pontosan ugyanazon mennek keresztül minden egyes földrészen.

Az én korosztályomra anno elég erőteljes hatással bírt az -egykori- trilógia. Tiniként tökéletesen tudtunk azonosulni akár a minden helyzetben szerencsétlen Jimmel, akár az inkább szavak embere Finch-csel, vagy akár a taplóságig őszinte Stiflerrel. Mind magunkat láttuk a filmben.
Mai napig számtalanszor visszanéztem mind a 3 epizódot, és átkoztam magam, hogy egyiket sem láttam moziban...

Nah de megpróbálom csitítani a köztudottan szubjektív Amerikai Pite fanboy énemet. Úgyhogy prológusnak ennyi elég is volt, jöjjön a lényeg:

A napokban volt szerencsém megnézni a széria hivatalos 4. epizódját. (Nem, nem a zenetáboros, B-kategóriás szutykot..)
Elkövettem a mindennapinak számító hibát, megnéztem minden egyes trailert a filmmel kapcsolatban. Szerencsére épp kellőképpen érdeklődést keltő, és egyben pont elégséges mértékben nasizható, lényeget nem arcba toló körítésben mutatták be a filmet.
Beültem a moziba, és megfogadtam magamban, hogy nem rajongóként fogom szemlélni a filmet, hanem objektív nézőként.

Figyelem! SPOILER!
Saját felelősséggel olvasd tovább!


Elindult a film. Bejön a trailerből már ismert nyikorgó ágy, amin Michel fel-alá lovagolva próbálja altatni kisfiát, Jim mellette laptopozik. Michel elmegy fürdeni, Jim rögtön előkapja a korábban megismert zoknit, melynek nem megszokott használata közben bekukucskál apuci fiacskája, ennek következtében jön egy laptophoz csíptetett pöcs valamint egy zuhanyzóval maszturbáló Michel...
A korábbi trailerek egy az egyben lelőtték már a teljes jelenetet. Kívülről fújtam. Mégis nem tudtam mást tenni..
Beálltam a közönség közé, és akaratlanul is kapásból az első 5 percet végigröhögtem.:D

Majd sorra elkezdtek megjelenni azok a karakterek, akiknek köszönhetően Amerikai Pite az Amerikai Pite. Stifler, Finch, Kevin és még Oz is, aki gyors utalásképp meg is jegyzi, hogy bocsi a 3. rész kihagyásáért.

A banda hosszú idő után újra együtt, mi mással is koronázhatnák ezt meg? Alkohol.
Vágás. Enyhe Másnaposok hangulat, Jim egymagában felébred a konyhakövön, szédülgetve feltámolyog, majd észreveszi, hogy nincsen rajta gatya. Természetesen Michel és barinője benyit, és Jim épeszű emberi reakció helyett, mint mondjuk bevallaná, hogy bebasztam, lécci ne gyertek be, adja önmagát, és inkább egy edény fedővel takarja el a lompost. Ami a poén kedvéért még átlátszó is. (Első szemkigúvadás: Fasz premierplánban. Áhá! 18-as karika.)
Végül is beindul a sztori, és ahogy haladunk, egyre több a gusztustalan jelenet. De valami mégis fura..

Ha látunk egy átlag amcsi vígjátékot, amiben egy random gyerek belehígfosik a hordozható mélyhűtőbe, jobb esetben nem röhögünk, inkább csak kínos vigyor ül az arcunkra, és azt mondjuk magunkban, ez már erőltetett.
Azonban ha mindezt egy Stiflerként üzemelő Sean William Scott hajtja végre, valahogy képtelen az ember arra, hogy reakció nélkül nézze végig a képsorokat. Nem azon kezdünk el röhögni, hogy barnát ejtenek a hűtött sörök közé, hanem azon, hogy Stifler teszi ezt.
(Bocs, szubjektivitás OFF.:D)


Jó volt látni, hogy aközben, hogy visszaadták a széria eredeti hangulatát, nem ragadtak le Adam Sandler módra, hanem reálisan fejlesztették tovább a karaktereket. Michel és Jim házasok, mégis mivel a gyerekvállalás miatt nincs idejük a magánéletre, ugyanolyan szerencsétlenek, mintha még egyszer sem érintkeztek volna. Stifler, a lázadó immáron csettintésre ugró alkalmazott egy tipikus öntelt fejes keze alatt. Gimi fétise a korral haladva átcsapott enyhe pedofilitásba, ami még inkább színesíti a karakterét és a filmre gyakorolt szerepét is.
Jim apja pedig megözvegyült, lélekben és hormonokban fitt öregember, aki társkeresésbe kezd. (És ahogy a trailerekből tudjuk, bele is fut Stifler mamájába.)
Még Oz és Kevin is élvezhető saját szálat kap. Szinte minden egyes eddig megismert karakter kap valami sztorit a maga módján. Ami őszintén szólva, kicsit zavaró is volt.
Még a 2 "debasz"-os csávó sincs elfelejtve. Közülük a kínaibb gyakorlatilag több szerepet kapott, mint Finch. Aki meglepően kevés pluszt adott hozzá a filmhez.
Bár halkan megjegyzem, nem bántam.

A sok-sok megkezdett szálat kibontván gyorsan neki is álltak helyrefűzni mindent, melynek hála néha-néha kicsit belassult a cselekmény, és picit megcsapott a klisé szag. Már kezdtem is volna haragudni. De a sunyi, számító kis dögök persze, hogy ilyen szitukban bevetettek korábban már hallott, és meg is szeretett betétdalokat.
Amit kicsit fura volt szokni, az a helyenkénti szinkronváltás. Michel például megkapta az "Így jártam anyátokkal"-ból ismert hangját, amit megértek. Valamint Sörminátor módosítását is, hiszen korábbi szinkronja, Breier Zoltán már sajnos időközben elhunyt.
És ha már "Így jártam anyátokkal"...
A filmben néhány perc erejéig felbukkan a Barney Stinson néven közismert Neil Patrick Harris is. Azonban aki bármi féle különlegességet vár karakterétől, az csalódni fog.
 

Többször volt olyan érzésem, főleg a rengeteg buli miatt, hogy épp a film zárójelenetét élem. És kezdtem megijedni, hogy ebből összecsapás lesz. De valami mindig jött. És szerencsére folyamatosan a jövőbe mutatott a kacsacsőr.
Minden csavart kiaknáztak, tényleg odatették magukat a film érdekében, és amit ki lehetett hozni belőle, azt szerintem ki is hozták.

A tervem besült, az objektivitásomat elnyelte a visszaköszönő tinédzser korom. De kit érdekel? Én élveztem a film minden egyes percét. Hiszen Amerikai Pite volt.:)

Egyszóval csak ajánlani tudom a filmet! Akinek az első 3 rész bejött, annak ez is garantáltan el fogja nyerni a tetszését.
Jah, és tényleg OKKAL van 18-as karikával ellátva.:D

Ui.: A bejegyzés nem kritika, hanem élménybeszámoló volt.:)

Jövő héten 'Con! A bátrakkal ott találkozunk. Dani voltam.



13 megjegyzés:

  1. De jó... az élménybeszámolóval ötletet kaptam a "ma" esti filmnézéshez. Köszi Dani. :D

    VálaszTörlés
  2. Én csak az első részét láttam, de azt hiszem nekem annyi elég is volt. Jót derültem rajta, de nem lett a kedvenc filmem. :)

    VálaszTörlés
  3. Nem nekem való film, igaz, mert fiatal vagyok hozzá, de a poénokat értem benne.:D Szerintem rohadt jó film, az összeset megnéztem.:) Ezt is megnézném, de nem engednének be a moziba.:(

    VálaszTörlés
  4. Dettó! xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

    VálaszTörlés
  5. az első 3 rész isteni volt a 4.-et még nem láttam ezért a spoilert el se olvastam

    VálaszTörlés
  6. Na most már tudom ezt KÖTELEZŐ megnéznem mihamarabb! :D Köszi!

    VálaszTörlés
  7. ...újfent tudatosult bennem, hogy itthon miért is nem szoktam moziba menni...mert ezeréves nevenincs szarokat adnak...-.-"
    Pedig ezt én is megakartam volna moziba nézni :/

    VálaszTörlés
  8. Nos, én abban a marha nagy gondban vagyok, hogy sajnos, semmit sem tudok hozzáfűzni, mert már mindent elmondtam. :D

    Vagy talán mégsem?

    "Első szemkigúvadás: Fasz premierplánban. Áhá! 18-as karika."
    Elméletileg nem emiatt és a további durva jelenetek miatt lett ilyen magas korhatáros. A Pólus Mozi állítása szerint nem pl. az átlátszós jelenet a "hibás".
    Idéznék onnan, amit velük "tárgyaltam":
    "Ami miatt 18-at kapott az a füves cigi megjelenése, a többi belefért volna a 16-ba."
    Ja... boccs. :D Csak számomra ilyen bizarr?

    A másik, meg hogy Kara (Ali Cobrin) kisebb alkotásait hiányoltam, a "CSÖCS!" részletet. :D Az volt még úgy számomra szemkidüllesztő jelenet.
    (Tudom, nem kellene ennyit spoilerkedni és azért tömörítetted le! :3)

    Komolyan, alig várom, hogy megjelenjen DVD-n, mert mindenképp látni kell újra...! :D

    VálaszTörlés
  9. egy kis filmkritika :D
    http://www.youtube.com/watch?v=UsGfvHAa0CY&context=C4a8adb1ADvjVQa1PpcFNQtCoY5CteyJTNYZLIoTVJ7zSulY2MgTg=

    VálaszTörlés
  10. És Dani mi a helyzet a Predatorral?

    VálaszTörlés